سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ
گزیده بیانات مقام معظم رهبری در بجنورد - زمزم ولایت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گزیده ای از بیانات رهبر فرزنه انقلاب در جمع پرشور مردم ولایتمدار بجنورد:

ـ نشاط و سرزندگی و آماده به کاری بعد از انقلاب تا به امروز در سرتاسر کشور وجود دارد و این موضوع برای ملتی که درصدد حرکت رو به جلو و ترقی و تعالی و به دنبال حیات طیبه است یک موهبت بزرگ قلمداد می‌شود.
ـ نشاط و سرزنده بودن نعمت بزرگی است ولی کافی نیست. برای رفتن به قله‌ها شرط‌های دیگری وجود دارد از جمله اینکه باید یک نقشه راه و هدف و چشم‌انداز و ترسیم خط سیر حرکت وجود داشته باشد و پس از این مرحله نیز رصد کردن دائم این حرکت لازم است. من اصرار دارم که جوانان عزیز و نخبگان کشور امروز به این مسائل اصلی توجه داشته باشند، چراکه ما امروز اینها را نیاز داریم.
ـ هدف‌های این حرکت از اول انقلاب هم در شعارهای مردم و هم در بیانات امام (ره) ترسیم شده و نقشه راه نیز به طور اجمالی معلوم شده و بعد در طول زمان در این سال این نقشه راه مدون، پخته و تکمیل شده است و امروز ملت ایران می‌داند که چه می‌خواهد و دنبال چیست.
ـ اگر بخواهیم هدف‌های ملت ایران را در یک مفهوم خلاصه کنیم که بتواند تا حدود زیادی خواسته‌های عمومی کشور و ملت را بیان کند و در بر بگیرد، آن مفهوم کلیدی عبارت از مفهوم «پیشرفت» است.
ـ در غرب با یک جهت مادی به پیشرفت نگاه می‌کنند. پیشرفت در نظر آنها در درجه اول پیشرفت در ثروت و پیشرفت در علم،‌ نظامی و فناوری است اما در منطقه اسلامی ابعاد بیشتری دارد و پیشرفت در علم، اخلاق،‌ عدالت، رفاه عمومی و ... را شامل می‌شود.
- هدف، پیشرفت است و در این مسیر رصد کردن مرحله به مرحله وظیفه نخبگان است.
- وظیفه نخبگان در هر مرحله شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصتها و تهدیدها، برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از فرصتها و جلوگیری از خطر تهدیدها و آگاه کردن مردم در این مسیر است.
- قضاوت من از پیشرفت کشور مثبت است.
- در دوران سی ساله انقلاب به طور مرتب پیشرفت کردیم و به طور طبیعی کندی و تندی بوده است.
- پیشرفت کشور و ملت به سوی قله‌ها هرگز متوقف نشده ‌است.
- نخبگان سیاسی،‌ علمی و روحانی باید با شناسایی ضعف‌ها پیشرفت کشور را تسریع کنند.
- ساز و برگ اصلی پیشرفت عزم، امید و تلاش است.
- اگر ساز و برگ اصلی پیشرفت وجود داشته باشد هیچ خطری به معنای واقعی خطر نیست و خطر واقعی این است که ساز و برگ اصلی از میان برود.
ـ اگر ملتی توانست امید،‌ عزم و تلاش خود را حفظ کند هیچ مشکلی برایش مشکل محسوب نمی‌شود.



برچسب‌ها: بیانات مقام معظم رهبری امام خامنه ای در بجنورد

[ یادداشت ثابت - سه شنبه 91/7/19 ] [ 1:16 عصر ] [ سرباز ولایت ]

[ نظر ]