سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ
اسفند 90 - زمزم ولایت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

  از صلوات، در روایات به  عنوان «برترین اعمال» یاد شده، چنانکه خوارزمی در «مناقب» خود از ابوعلقمه نقل کرده  که روزی پیغمبر  (صلوات الله  علیه  ) نماز صبح را با ما گزارد و  بعد از آن به ما رو کرد و فرمود:
«
ای یاران، من دیشب عموی خود حمزة بن عبدالمطلب و برادرم جعفربن ابیطالب را در خواب دیدم. از ایشان پرسیدم: فدایتان شوم، کدام اعمال را برتر یافتید؟ گفتند: بهترین اعمال را در سه چیز یافتیم: صلوات بر شما، آب دادن تشنگان و دوستی علی بن ابیطالب(علیه السلام)

منبع : منهج الصادقین، همان، ص 361

 در روایتی دیگر که اهمیت صلوات را نشان می دهد، از امام صادق(علیه السلام) به نقل از پیامبر(صلوات الله  علیه) می فرمایند: «هر که نزد او نام من آورده شود و او صلوات بر من نفرستد، حق تعالی او را از بهشت دور گرداند

منبع : اصول کافی، کلینی، ج 2، ص 395

البته چنین عقوبت سنگینی از آن کسی است که عمداً و از روی دشمنی با آن بزرگواران از ذکر صلوات روی برتابد. وجوب صلوات در نماز و مشروط بودن قبولی آن بر درود بر پیامبر(صلوات الله  علیه) و خاندان پاک وی، جلوه دیگری از اهمیت صلوات را بیانگر است.
اجماع علمای شیعه به وجوب صلوات در تشهد اول و دوم نماز است. علاوه بر روایاتی که از امامان شیعه در این زمینه آمده است، در کتابهای اهل سنت نیز روایاتی که بر وجوب صلوات دلالت می کند، کم نیست.
در روایتی، قبولی نماز مشروط بر صلوات بر پیامبر(ص) و اهل بیت(علیهم السلام) یاد شده است: «من صلی صلوة و لم یصل فیها علی و علی اهل بیتی لم تقبل منه»

منبع : بررسی آیات و روایات صلوات، مرتضی محسنی کبیر ص 123

ز این رو، از فقهای اهل سنت «شافعی، آن را در تشهد دوم واجب می داند و از احمدبن حنبل و جمعی دیگر از فقها بر وجوب آن عقیده دارند؛ اگر چه «مالک» و «ابوحنیفه» و عده ای نیز آن را مستحب می دانند.

منبع : منهج الصادقین، همان، ص 357

عده ای از مفسران بر اساس برخی روایات معنا و حقیقت صلوات را با پیمان روز الست (الست بربکم، قالوا بلی...) و عالم ذر مرتبط دانسته و صلوات را تجدید عهد و میثاق با عهد اولیه آدم در آغاز خلقت دانسته اند. از امام موسی بن جعفر(ع) روایت شده که: کسی که صلوات بر پیغمبر اکرم(صلوات الله  علیه) می فرستد، معنایش آن است که وفای به عهد و میثاقی که در عالم ذر پروردگار فرمود «الست بربکم و محمد نبیکم و علی امامکم» بر زبان آورده و قبولی آن را اعلام می کند و تجدید عمل و میثاق به عمل می آورد.

منبع:تفسیر جامع، ج 5، ص 37


[ پنج شنبه 90/12/25 ] [ 4:58 عصر ] [ سرباز ولایت ]

[ نظر ]

 

یا نظر امام را محقق می کنیم یا جنازه ام برمی گردد!
پیش از اینکه عملیات بدر آغاز شود، ما به عنوان مسئول پشتیبانی می رفتیم خدمت فرماند هان محترم از جمله شهید برونسی. ظهر بود ساعت حدود 30/11 الی 12 بود، کنار جمعی از فرمانده هان گردان هایش نشسته بود، یکی از آنها شهید فرومندی بود. من جلو رفتم و احوالپرسی کردم و بعد پیرامون عملکرد گردان ابوالفضل(ع) که در عملیات تشکیل شده بود، سوال کردم و اینکه آیا از نحوه پشتیبانی عملیات خیبر راضی بودید؟ گفت: من از کارتان راضی هستم. خدا ان شاء الله کمک تان کند، اما یک چیزی به من گفت که خیلی من را تکان داد. گفت: فلانی ما از عملیات خیبر، سالم برگشتیم. این دفعه به شما می گویم، آن دستوری که حضرت امام در رابطه با منطقه بصره دادند اگر بخواهیم به اهداف مان برسیم، من دو راه بیشتر ندارم؛ این دفعه یا به اهدافی که نظر حضرت امام است، می رسیم و یا جنازه من برمی گردد، به غیر از این دو راه، راه دیگری وجود ندارد، خیلی برای من جالب بود. بعد با خودم گفتم: آقای برونسی این طوری محکم صحبت نکن! گفت: قطعاً هیچ شکی ندارم. در این عملیات یا به اهدافی که نظر امام است، می رسیم یا اینکه جنازه من بر می گردد. بعد از عملیات هم دیدم که واقعاً همین طوری شد.
شهید برونسی در عملیات بدر بسیار ناراحت و گرفته به نظر می رسید، چون عملیات خیبر و آنچه در عملیات خیبر اتفاق افتاده بود، برایش خیلی سنگین و متأثرکننده بود، لذا خیلی تأکید می کرد که هیچ کس اجازه عقب نشینی در این عملیات را ندارد و ما باید به هدف مان برسیم، حتی اگر تا آخرین نفرمان هم به شهادت برسد، ولی باید به سر چهار راه برسیم. واقعاً این را به عنوان شعار نمی گفت: از قلبش، از تمام نهادش این ندا برمی خاست و به صورت بلند و با فریاد می گفت: وعده ما سر چهار راه. این چهار راه هم به اصطلاح «پدی» بود که دشمن آورده بود در عمق جزیره ایجاد کرده بود. یعنی از اتوبان بصره منشعب می شد و یک خط پدافندی به حساب می آمد که دشمن تشکیل داده بود. تقاطع بعضی از جاده هایش به صورت عمودی به داخل جزیره می آمد که به اینها می گفتیم پد، جاده ای بود ولی چون بلند بود ارتفاعش از سطح آب گرفتگی هور قریب به سه متر(5/2 الی 3 متر) بود. از توی آب یعنی می آمدی بالا تا می رسیدی به خود جاده. عرض جاده هم حدوداً هشت متر بود، این تنها جاده ا ی بود که ما داخل آب داشتیم.

شادی ارواح طیبه شهدا وامام شهدا صلوات


[ پنج شنبه 90/12/18 ] [ 6:35 عصر ] [ سرباز ولایت ]

[ نظر ]

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی*علی ابن موسی الرضا المرتضی*الامام التقی النقی*وحجتک علی من فوق الارض*ومنتحت الثری*الصدیق الشهید*صلاةً

کثیرة تامّه*زاکیة متواصلة متواترة مترادفة*کافضل ما صلّت علی احد *من اولیائک* برحمتک یا ارحم الراحمین.

اینم اون شماره ای که بهتون قول داده بودم

2003334-0511

هر جای دنیا که باشین این شماره رو بگیرین و با آقا امام رضا(ع) درد دل کنین. ما رو هم از دعای خیرتون بی نصیب نگذارین .

التماس دعا


[ چهارشنبه 90/12/17 ] [ 6:27 صبح ] [ سرباز ولایت ]

[ نظر ]

با سلام حضور یکایک دوستان و بازدیدکنندگان عزیز به سایتی برخورد کردم که دیدم خالی از لطف نیست شماهم یه سری بهش بزنید.اینم آدرسش 

 http://www.salavaat.com/

 ماهم التماس دعا داریم.

بازم به این وبلاگ سر بزنید چون میخوام یه شماره ای بهتون بدم که میدونم همتون آرزو دارین با این شماره تماس بگیرین و خوب عقده های دلتونو باز کنین .منتظر باشین خدمت میرسم التماس دعا


[ دوشنبه 90/12/15 ] [ 7:56 عصر ] [ سرباز ولایت ]

[ نظر ]

جدول مقایسه ای درصد مشارکت در 8 انتخابات مجلس

دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

میزان مشارکت مردم در انتخابات

انتخابات اولین دوره 52 درصد
انتخابات دومین دوره 64/6 درصد
انتخابات سومین دوره 59/7 درصد
انتخابات چهارمین دوره 58 درصد
انتخابات پنجمین دوره 71/1 درصد
انتخابات ششمین دوره 67 درصد
انتخابات هفتمین دوره 51/15 درصد
انتخابات هشتمین دوره 51 درصد
انتخابات نهمین دوره 64/2 درصد

دوره اول:52%

دوره دوم2/64%

دوره سوم7/59%

دوره چهارم58%

دوره پنجم:1/71%

دوره ششم:67%

دوره هفتم:15/51%

دوره هشتم:51%

به نقل از سایت اخبارگو-

و این یعنی یکی از پرشور ترین و گسترده ترین حضور مردم شریف یاران زمین در تثبیت موقعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا.


[ دوشنبه 90/12/15 ] [ 6:32 صبح ] [ سرباز ولایت ]

[ نظر ]

دیدند صــــــــلابت تو پابرجا ماند

انگشت تحـــــیر به لب دنیا ماند

والله به تاریــــخ نخواهند نوشت

سید علی خامنه ای تنها ماند!

این افتخار بزرگ را به ملت غرور آفرین و وفادار ایران اسلامی تبریک می گویم.

حضور 12اسفند افتخاری دیگر باشد تا درس عبرتی دیگر باشد برای انانکه فقط بلدند یاوه بسرایند..

ملت غیور ایران درودتان باد.


[ شنبه 90/12/13 ] [ 11:11 عصر ] [ سرباز ولایت ]

[ نظر ]

فرارسیدن سالروز وفات جانسوز بی بی فاطمه معصومه(س)-کریمه اهل بیت و خواهر گرامی آقا امام رضا (ع) تسلیت باد.


[ شنبه 90/12/13 ] [ 3:38 عصر ] [ سرباز ولایت ]

[ نظر ]

   1   2      >