سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ
گزیده ای از بیانات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با بان کی مون - زمزم ولایت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محور اصلی فرمایشات امام خامنه ای در این دیدار به این شرح است:

جایگاه مهم و برتر ملت ایران در مسائل فرهنگی و تمدنی،اصرارایران بر موضع «خاورمیانه عاری از سلاح اتمی»،تجهیز رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی از جانب امریکا و برخی قدرتهای دیگر،ترکیب معیوب سازمان ملل متحد ،مسئله سوریه و لزوم حل بحران آن، موضوع هسته ای ایران

-           با توجه به جایگاه مهم و برتر ملت ایران در مسائل فرهنگی و تمدنی، جمهوری اسلامی ایران زمینه بسیار خوبی برای گسترش فرهنگ و تمدن انسانی برخاسته از اسلام دارد  .

 

-           جمهوری اسلامی ایران بر موضع «خاورمیانه عاری از سلاح اتمی» اصرار دارد و سازمان ملل متحد باید درخصوص رفع نگرانی های موجود در زمینه سلاح اتمی، تلاش جدی انجام دهد.

-           این موضوع(اشاره به تجهیز رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی از جانب امریکا و برخی قدرتهای دیگر )، خطر بزرگی برای منطقه -است و از سازمان ملل متحد انتظار است که در این خصوص اقدامی انجام دهد  .

-           متأسفانه ترکیب سازمان ملل متحد معیوب است و زورگوترین قدرتهای دنیا، که دارای سلاح اتمی و سابقه استفاده از آن نیز هستند بر شورای امنیت مسلط شده اند.

-           مسئله سوریه، مسئله بسیار تلخی است که نتیجه آن، قربانی شدن مردم بی گناه این کشور است.

-          جمهوری اسلامی ایران براساس اعتقادات و آموزه های دینی خود، آماده هرگونه تلاش برای حل بحران سوریه است.

-          اما حل بحران سوریه یک شرط طبیعی دارد که عبارت است از جلوگیری از ارسال سلاح به گروههای بی مسئولیت داخل سوریه.

 

-          وجود سلاح در دست دولت سوریه طبیعی است زیرا دولت سوریه مانند هر دولتی، ارتش دارد.
...حقیقت تلخ در مورد سوریه این است که مجموعه ای از دولت‌ها، گروههای مخالف دولت سوریه را به جنگی نیابتی از طرف خودشان با دولت سوریه وادار کرده اند و این جنگ نیابتی، واقعیت امروز بحران سوریه است
.

-          همین دولت‌هایی که جنگ نیابتی را در سوریه به راه انداخته اند، مانع از اجرای طرح آقای کوفی عنان نیز شدند و نگذاشتند این طرح به نتیجه برسد.

-           تا زمانیکه این نقشه بسیار خطرناک از طرف برخی دولتها، ‌در سوریه ادامه داشته باشد، وضعیت سوریه تغییری نخواهد کرد.

-     امریکاییها اطلاع کامل دارند که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست و فقط به دنبال بهانه جویی هستند.

-          آژانس براساس مقررات خود، موظف است از لحاظ علمی و فنی به جمهوری اسلامی ایران کمک کند، اما آژانس بین المللی انرژی اتمی، نه تنها این کار را نکرده بلکه دائماً کارشکنی می کند.

-          این موضع«ممنوعیت ساخت و بکارگیری سلاح اتمی» براساس اعتقادات دینی و نه برای خوش آمد امریکا و کشورهای غربی است.

یک اندرز خیرخواهانه به دبیرکل سازمان ملل :

 

. در مورد موضوع «خلع سلاح اتمی» ملاحظه هیچ قدرتی را نکنید و از فرصتی که اکنون برای شما فراهم شده است، به درستی استفاده کنید.



برچسب‌ها: بیانات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با بان کی مون(8/6/91)

[ یادداشت ثابت - سه شنبه 91/6/8 ] [ 11:27 عصر ] [ سرباز ولایت ]

[ نظر ]